Raimo hoitaa työasioita Mobiran kannettavalla matkapuhelimella tien päältä perheen hiihtolomalla vuonna 1978. ICT-maailma alkoi muuttua myös kuljetusyrittäjällä. Enää aika ei riittänyt siihen, että keikkatilaus olisi soitettu kauppaan kuskille kerrottavaksi: piti olla online.

Teknistyvän maailman vaatimuksiin Kuortilla on aina haluttu vastata nopeasti. Ei riitä, että tehdään samoja juttuja kuin muutkin, vaan periaatteena on ollut ottaa edelläkävijän roolia. Tämä näkyi jo Raimo Kuortin aikana, kun perheen hiihtolomallekin otettiin mukaan kannettava Mobira-puhelin – aikansa huipputekniikkaa edustava. Asiakkaiden tavoitettavissa oli oltava, ja hommat oli hoidettava paikasta riippumatta. Kantavana ajatuksena oli jo tuolloin, että viestinviejänä pitää pystyä olemaan parempi kuin muut. Yrittäjän tulee olla ennakkoluuloton ja lähteä kokeilemaan uusia toimintamalleja rohkeasti.

Tänäkin päivänä Kuortin palveluiden kehittäminen ja sähköistäminen lähtee aina siitä, miten asiakkaiden tarpeisiin parhaiten voidaan vastata ja siinä teknologiaa hyödyntää. Tästä hyvä esimerkki on Nopsasti-tilauskanava, jolla premium-taksiautojen ja pakettiautopalvelujen tilaus käy sähköisesti.

Vuosikymmenen yleisartikkeli

Kommentit

Kommentoi