Hervannan rakentaminen alkoi vuonna 1969, joten Kuljetuspalvelu Kuortti pääsi heti alkumetreiltä mukaan tähän tärkeään vaiheeseen Tampereen laajentumisessa. Yrityshän perustettiin samaisena vuonna, ja ensimmäisen kuormansa Raimo Kuortti kippasikin juuri Insinöörinkadun rakentamiseen.

Hervannan rakentamiseen kuului myös Lukonmäen mataloittaminen, sillä se oli ainoa reitti Hervannan ja Tampereen välillä. Myös tässä projektissa oltiin mukana. Tekemisen meininki oli kova, mutta helppoa ei aina ollut: sen aikaisella kalustolla mäkien suorittaminen ei etenkään talvella aina sujunut aivan ongelmitta.

Seuraavana vuonna 1970 vuorossa oli Hervannan valtaväylän kunnallistekniikan rakentaminen, ja myös tähän tarvittiin tietenkin kalustoa. Mukana oli Kuortilta alkuun muun muassa Kontio Sisu. Myöhemmin työmaalle saatiin mukaan jo läpivetävä Scania 110, ja homma alkoi luistaa entistä paremmin.

Tampereen rakentamisessa on oltu mukana muutenkin, muun muassa Vuohenojan ja Aspinniemen siltojen rakentamisessa. Maansiirron lisäksi mukana oltiin kuljetuspalveluiden puolella: Raimo ajoi pitkään itse kaupungin huoltoajoja.

Valtaväylän kunnallistekniikkaa rakentamassa. Kontio Sisu traktorikaivurin alla.

Tässä työmaalla Kuortilla jo läpivetävä Scania 110: nyt homma alkoi luistaa.

Kaluston kohentuessa yrittäjällä oli sellaisiakin tunteita, että välillä sopi paistatella päivää auringossa. Raimo poseeraa Scanian vierellä.

Kuvassa oikealla Volvo, joka toimi nosturi-vaihtolava-autona Tampereen kaupungin silta- ja rakennustyömailla.

Kommentit

Kommentoi